Česky Deutsch

Drobečková navigace

Úvod > Tipy na výlety > Turistické okruhy > 3. Cikánské údolí s jeskyněmi

3. Cikánské údolí s jeskyněmi

Okruh, otevřený v roce 2005, opět začíná v ulici Pod Stráží. Trasa vede pěšinou podél Dobranovského potoka přes několik lávek do Cikánského údolí s netradičními výhledy na sloupský hrad.

Asi po 1 km se dostaneme k Malé Cikánské jeskyni uměle vytesané s klenutými stropy. Tento mohutný skalní převis tvoří protáhlá klenutá prostora, jejíž strop podpírají dva štíhlé pilíře.

Jeskyně byla zřejmě vytvořena kolem roku 1756 těžbou brusného písku pro první sloupskou zrcadlárnu. Podle místní tradice později sloužila jako příležitostné obydlí potulných cikánů. Po značené cestě podél Dobranovského potoka dojdeme asi po 500m k ohromné pískovcové Velké Cikánské jeskyni osídlené pravděpodobně již v pravěku. Vlevo vzhůru úvozovou cestou dojdeme k rozcestí U Sedmi trpaslíků. Přejdeme vpravo a starobylou úvozovou cestou (stará kupecká cesta Praha - Žitava) se dostaneme dolů k Sloupskému hradu.